تیم تبلیغاتی پرش

0 %
تیم تبلیغاتی پرش
پرش، پیشرو راه شما ...
  • نشانی مشهد :
    مجتمع الماس توس، پ ۲۱۰
  • نشانی سبزوار :
    بیهق 47
  • نشانی نیشابور :
    روبروی شورای حل اختلاف
  • تلفن تماس :
    0915 2 72 73 74
    0915 2 PARESH

ساخت تور مجازی | چطوری پروژه ۳۶۰ درجه بسازیم؟ چطور انتشار بدیم؟

۸ شهریور ۱۴۰۲

مختصر و مفید :

برای ساخت تور مجازی از نرم‌افزارهای مختلف نظیر Pano2vr می ‌توان استفاده کرد که تقریبا نحوه عملکرد یکسانی دارند. درواقع این دوربین است که بیشترین تفاوت را در نتیجه ایجاد می‌کند. عکاسی 360 درجه با دوربین DSLR به این صورت است که عکاس می‌بایست از هر زاویه به طور جداگانه عکاسی کند و تیم سازنده تصاویر را تک به تک کنار هم بچینند تا نمای 360 بسازند. بدیهی است کیفیت نمای کلی با این روش بیشتر است و به طبع از آن زحمت و هزینه ساخت نیز بالاتر می‌رود.

در صورتی که عکاسی 360 درجه با دوربین GoPro راحت‌تر است زیرا دوربین به واسطه لنز دو طرفه، در آن واحد دو تصویر wide و 180 درجه تهیه کرده و مرزهای آن‌ها را به هم می‌چسباند. بنابراین در هر پوینت (نقطه) از تور، تنها یک بار عکاسی لازم است. کیفیت نهایی این دوربین نیز بالا است. در حدی که ممکن است تفاوت نتیجه نهایی دو دوربین توسط مخاطب عام قابل تشخیص نباشد!

در ادامه با جزئیات بیشتری به این مقوله پرداخته‌ایم. اگر فرصت کافی دارید، مقاله را تا انتها دنبال کنید.

ساخت تور مجازی با دوربین DSLR یا GoPro
ساخت تور مجازی با دوربین DSLR یا GoPro

(درباره تیم تبلیغاتی پرش بیشتر بخوانید)

اگر از چیستی تور مجازی بی‌اطلاع‌اید، مقاله قبلی را از دست ندهید!

در این مقاله چه می‌خوانیم؟

چطور virtual tour بسازیم؟

از تور مجازی چه استفاده هایی می شود؟

چطور تور مجازی را منتشر کنیم؟

چطور virtual tour بسازیم؟|نحوه‌ی ساخت تور مجازی

برای بعضی کسبه محترم چگونگی ساخت تور مجازی چندان اهمیتی ندارد و با لطف و احترامی که نسبت به تیم‌های اجرایی نظیر تیم تبلیغاتی پرش دارند اطلاعات اولیه را دراختیار ما گذاشته و تنها خواستار نتیجه‌ی نهایی‌اند. این در صورتی است که بعضی دیگر نسبت به شناخت مسیر تهیه‌ی تورهای مجازی کنجکاو و مشتاق‌اند. اگر شما نیز جزو گروه دوم هستید این مقاله برای شما است.

برای تهیه‌ی تور مجازی از نرم افزارهای مختلف نظیر Pano2vr می ‌توان استفاده کرد که نحوه عملکرد تقریبا یکسانی دارند. درواقع این دوربین است که بیشترین تفاوت را در نحوه ساخت محصول ایجاد می‌کند. هر نمای 360 درجه از 6 عکس در زوایای مختلف تشکیل شده که کنار یک‌دیگر چیده شده‌اند. عکاسی 360 درجه با دوربین DSLR به این صورت است که عکاس می‌بایست از هر زاویه به طور جداگانه عکاسی کند و تیم سازنده تصاویر را تک به تک کنار هم می‌چینند و نمای 360 می‌سازند. بدیهی است کیفیت نمای کلی با این روش بالاتر و به طبع آن زحمت و هزینه ساخت نیز بالاتر است.

عکاسی 360 درجه با دوربین Gopro (این دوربین نیز در مدل‌های مختلف موجود است و دوربین عکاسی تیم پرش Gopro max است) راحت‌تر است زیرا دوربین به واسطه لنز دو طرفه، در آن واحد دو تصویر wide و 180 درجه تهیه کرده و مرزهای آن‌ها را به هم می‌چسباند. بنابراین در هر پوینت (نقطه) از تور مجازی تنها یک بار عکاسی لازم است درحالی که با دوربین DSLR عکاس ناچار است در هر پوینت حداقل 6 بار عکاسی کند. کیفیت نهایی این دوربین نیز بالا است. در حدی که ممکن است تفاوت نتیجه نهایی این دو دوربین توسط مخاطب عام قابل تشخیص نباشد!

پس از عکاسی محیط اطلاعات اولیه می‌بایست در اولین فرصت از طرف کاسب محترم به سازنده ارائه گردد. اطلاعاتی نظیر : موزیک زمینه، آدرس، اطلاعات تماس، آدرس صفحات مجازی، لوکیشن و …

درنهایت تیم سازنده تور مجازی با چینش مناسب تصاویر و اطلاعات و اعمال ادیت های احتمالی مورد نیاز از نتیجه رندر می گیرد و لینک نهایی را برای کارفرما ارسال می کند.

از تور مجازی چه استفاده هایی می شود؟ چطور آن را منتشر کنیم؟

همان طور که پیش تر گفته شد نسخه نهایی تور مجازی به صورت لینک منتشر می شود. حال این لینک را می توان روی هاست سایت کارفرما یا تیم سازنده بارگزاری کرد. لینکی که به سبب بارگزاری بر بستر ایرانی، قابل سانسور نیست و تاریخ انقضا ندارد. برای انتشار آن نیز راه های متعدد وجود دارد:

1 انتشار لینک از طریق ارسال پیامک انبوه به دیتا بیس مشتریان (رجوع شود به مقاله باشگاه مشتریان چیست)

2 انتشار لینک از طریق کارهای چاپی نظیر طراحی QRcode روی کارت ویزیت، تابلو، بیلبورد، و …

3 انتشار لینک از طریق بیو و استوری اینستاگرام

4 انتشار لینک از طریق گروه ها و کانال های پیام رسان های داخلی و خارجی

5 انتشار ویدیوی تور مجازی با استفاده از ریکورد اسکرین (مثل یک تیزر تبلیغاتی از محیط) به منظور تولید محتوا در صفحات مجازی

اگر شیوه ی دیگری برای انتشار تور مجازی می شناسید لطفا در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

از همراهی شما با سایتمون متشکریم.

ارسال شده در تور مجازیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای پرش محفوظ است.
ایمیل: paresh