تیم تبلیغاتی پرش

0 %
تیم تبلیغاتی پرش
پرش، پیشرو راه شما ...
  • نشانی مشهد :
    مجتمع الماس توس، پ ۲۱۰
  • نشانی سبزوار :
    بیهق 47
  • نشانی نیشابور :
    روبروی شورای حل اختلاف
  • تلفن تماس :
    0915 2 72 73 74
    0915 2 PARESH

تور مجازی و ارتباط آن با دنیای تبلیغات | کاری از تیم تبلیغاتی پرش | فروردین ۱۴۰۲

۱۵ فروردین ۱۴۰۲

این مقاله درمورد تور مجازی 360 درجه است؛ برای شمایی که دوست دارید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید توصیه می کنیم تا آخرش بخونین و اگر سوالی داشتید می توانید از طریق بخش ارتباط با ما سایت موون، به نشانی https://moon-co.ir/contact/ سوالاتتان رو با مدیر بخش تور مجازی مطرح کنید.

این مقاله منحصرا متعلق به تیم تبلیغاتی پرش می باشد و هرگونه متن کپی شده حتما با ذکر منبع استفاده شده است.

در این مقاله چه میخوانیم ؟

در این مقاله به سوالات زیر به طور کامل پاسخ داده شده ولی مطمئنا این آخرین مقاله ما در این بخش نخواهد بود و در به روز رسانی های بعدی حتما به سوالات بیشتری پاسخ خواهیم داد.

  • تور مجازی (virtual tour) چیست ؟
  • تفاوت تورهای مجازی با عکس و فیلم های تبلیغاتی چیست ؟
  • دسته بندی تورهای مجازی ؟
  • کاربردهای تورهای مجازی با توجه به نوع دسته بندی آن ها
  • نحوه ساخت تورهای مجازی ؟
  • آشنایی با اصطلاحات اولیه
  • بایدها و نباید های ساخت تور مجازی ؟

تورمجازی (virtual tour) چیست ؟

تور مجازی مشاهده یک مکان واقعی یا مجازی در زمانی مشخص است که از یک یا چند عکس 360 درجه تشکیل شده است و از آنجا که در ساخت و انتشار آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، میتوان در ساخت آن از متن، لینک، تصویر، صوت، ویدئو استفاده کرد. لذا به آن چند رسانه ای نیز می گویند.

تور مجازی گوفر چوب

تفاوت تورهای مجازی با عکس و فیلم های تبلیغاتی چیست ؟

تور مجازی همانند عکاسی و فیلمبرداری های تبلیغاتی راهی برای معرفی کسب و کار شماست. اما تفاوت های بسیار چشم گیری بین آن هاست که در ادامه به برخی از موارد آن اشاره خواهیم کرد.

(هدف ما مقایسه ای علمی است به دور از اغراق و زیر سوال بردن جایگاه عکس و فیلم های تبلیغاتی)

  1. تور مجازی روشی بسیار جدیدتر از عکس و فیلم های معمولی تبلیغاتی است که به صورت دیداری و شنیداری بر ذهن مخاطب تاثیر می گذارد. به همین علت برای مخاطب می تواند از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. با اینکه قدمت این صنعت (عکاسی 360 درجه) به حدود 6 دهه پیش باز میگردد، اما نمی توان جایگاه آن را در یک کشور درحال توسعه مشابه یک کشور توسعه یافته دید.
  2. تور مجازی بسیار گسترده تر، توسعه پذیرتر و در نتیجه کارآمد تر از عکس و فیلم های تبلیغاتی است. چرا که در ساخت و انتشار آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد؛ برای بالا بردن کیفیت تور، گاهی سازنده آن مجبور به تغییراتی کوچک یا اساسی می شود که این امر طبیعی است. اما این تغییرات نباید به گونه ای باشد که مخاطب را فریب دهد و با توجه به اختلاف نظر ها و تفاوت در سلیقه ها خیلی باید در این مورد محتاط بود.
  3. مورد بعدی زاویه دید مخاطب است؛ در عکاسی و فیلم برداری معمولی، بخاطر زاویه محدود دوربین، این عکاس یا فیلمبردار است که زاویه دید مخاطب را تعیین میکند اما در تور مجازی به لطف عکاسی360 درجه، این مخاطب است که انتخاب می کند با چه زاویه ای از محیط دیدن کند؛ در نتیجه این امر حس بهتری به مخاطب می دهد.
  4. انتشار تورهای مجازی بسیار آسان و رایگان می باشد. تورهای مجازی را می توان از راه های مختلف مثل پیام رسان های داخلی و خارجی نظیر دایرکت، بایو و استوری در اینستاگرام و فیس بوک، گروه ها، کانال ها و حتی پیام های خصوصی (PV) کاربران تلگرام، واتس اپ، روبیکا، ایتا، بله و … انتشار داد.
  5. راه انتشار آسان و ارزان بعدی از طریق پیامک (SMS) به مخاطبین شماست و با استفاده از قابلیت QR کُد، میتوان در هر کار چاپی نظیر کارت ویزیت، تراکت، بروشور و حتی بیلبوردهای و سایر سازه های تبلیغات محیطی آن را انتشار داد.
  6. یکی دیگر از تفاوت های جزئی و بسیار مهم که کم تر جایی به آن اشاره شده است، مطرح نبودن مبحث حجم و زمان یک پروژه ی تور مجازی 360 درجه می باشد که برای درک آن کافیست مثال زیر را بخوانید :  “تصور کنید که میخواهید یک ویدئوی تبلیغاتی از مکان کسب و کار خود تهیه کنید. اولین بحثی که بین کارگردان و کارفرما مطرح می شود، حجم اطلاعات درون ویدئو است که به مخاطب می خواهد منتقل شود تا زمان تقریبی کار تخمین زده شود و با توجه به رابطه مستقیم زمان ویدئو و حجم دانلود شاید خیلی ها از دیدن محتوای تولید شده توسط شما عقب نشینی کنند.
  7. اگر هدف پیام رسانی مانند اینستاگرام باشد، برای استوری حدودا 15 ثانیه زمان داریم و در پست ها جذابیت کار است که مخاطب را مشتاق می کند تا ویدئوی شما را تا انتها ببیند. اما در سایر پیام رسان  ها مثل واتس اپ و تلگرام، مخاطب در ابتدا باید ویدئوی شما را به طور کامل دانلود کرده تا بتواند تبلیغات شما را ببیند که در این صورت از شانس بسیار کمی برخوردار هستید.”
  8. در تورهای مجازی نه محدودیت زمان مطرح هست و نه حجم داده ها و تا زمانی که تور ساخته شده، برای مخاطب از جذابیت برخوردار باشد، او را درگیر خود می کند و صفحات به صورت پله پله لود می گردند.

دسته بندی تورهای مجازی :

تورهای مجازی را می توان از نگاه های مختلف دسته بندی کرد؛ مثلا گاهی تور مجازی از یک مکان واقعی ساخته می شود و گاهی از یک مکان مجازی. (منظور از مکان مجازی در اینجا یعنی دنیای مِتاوِرس به انگلیسی: (Metaverse) که در مقالات بعدی بیشتر به آن خواهیم پرداخت. )

گاهی نیز تورهای مجازی را با توجه به نوع مکان می شود دسته بندی کرد. مثلا :

  • تور مجازی از مراکز خرید، مجتمع های تجاری، پاساژ ها، فروشگاه ها و مغازه های کوچک و بزرگ، شرکت ها، کارخانه ها و تولیدی های بازار صنعت و تجارت و …
  • تور مجازی از اماکن علمی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی مثل دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاه های دولتی و خصوصی، کتابخانه ها، مساجد، امامزاده ها و آرامگاه ها، موزه ها، خانه های باستانی و …
  • تور مجازی از مکان های عمومی و تفریحی مثل خیابان ها، پارک ها، شهربازی ها و …
  • تور مجازی از اماکن شخصی نظیر املاک، باغ ها و ویلاها و …

کاربردهای تورهای مجازی با توجه به نوع دسته بندی آن ها :

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، تور مجازی بهترین روش معرفی یک مکان است. حال این مکان میخواهد یک مرکز خرید باشد، یا یک بنای تاریخی یا مکانی عمومی یا دولتی، فرقی نمی کند؛

مهم این است که با چه سناریو و هدفی ساخته و منتشر شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

الف) تورهای مجازی دسته اول بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. نقطه عطف تور مجازی با دنیای تبلیغات در اینجاست که تبلیغات هم یعنی معرفی. در دنیای تبلیغات گاهی محصولات نیاز به معرفی دارند، گاهی هم خدمات، نفرات و …  گاهی نیز معرفی مکان آن کسب و کار حائز اهمیت است و با توجه به این که تور مجازی روشی نسبتا جدید و کاملا جذاب به حساب می آید که در ساخت آن هیچ محدودیتی وجود ندارد، در نتیجه گزینه بسیار ایده آلی برای صاحبان کسب و کارها است.

در تور مجازی مکان و خدمات کارفرما به بهترین شکل و با سناریو خاص به مخاطب معرفی می گردد. از آنجا که فعالیت های تیم تبلیغاتی پرش، عمدتا مرتبط با کسب و کارهاست، از این رو بیشتر تمرکز موون و نمونه کارهای این سایت مرتبط با کسب و کارهاست و اگر شما نیز به عنوان صاحب یک کسب و کار برای دیده شدن مکان و خدمات خود به دنبال راهکاری جدید و سودمند هستید، می توانید از بخش تورهای مجازی سایت موون به نشانی https://moon-co.ir/virtual_tour/ نمونه کارهای تورهای مجازی تیم تبلیغاتی پرش را مشاهده کرده و جهت مشاوره و اجرای پروژه با ما در ارتباط باشید.

ب) تیم تبلیغاتی پرش در زمینه های تاریخی و فرهنگی نیز فعالیت دارد. ساخت تور های مجازی آثار باستانی و تاریخی نظیر تور آرامگاه کاشفی، آرامگاه اسرار، خانه موزه الداغی و عمارت عظیمیان (که همگی در شهرستان سبزوار واقع شده اند)، باهدف انتشار جهت فرهنگ سازی در دستور کار این تیم قرار دارد و از این رو اگر علاقه مند به تاریخ و فرهنگ دیار سربداران هستید، از بخش تورهای مجازی سایت موون به نشانی https://moon-co.ir/virtual_tour/ دسته مرتبط را فیلتر کرده و از دیدن تور های این بخش لذت ببرید.

لازم به ذکر است آثاری نظیر امام زاده شعیب، مناره خسروجرد، میدان سربداران، موزه ملی نفت و چند مکان دیگر نیز عکاسی 360 انجام شده که پس از ساخت تور در این بخش بارگزاری خواهند شد.

ج) بهترین تورهای مجازی ساخته شده این دسته متعلق به شرکت گوگل می باشد. شرکت گوگل با راه اندازی گوگل استریت (Google Street) دسترسی فوق العاده ای برای بازدید کاربران در سراسر جهان قرار داده است.

شما می توانید از طریق مپ گوگل، به نشانی https://www.google.com/maps فیلتر نمای خیابان را انتخاب کرده تا سفری مجازی را تجربه کنید.

د) معاملات ملکی (خرید، فروش، رهن و اجاره) از طریق تورهای مجازی بسیار شیرین تر، آسان تر و حتی کم هزینه تر از روش های قدیمی است و به معاملات سرعت ویژه ای میبخشد. همین طور این دسته از تورها جنبه یادگاری نیز می تواند داشته باشد.


اگر در این زمینه سوال دیگری دارید، در بخش نظرات زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

در مقالات بعدی نحوه ساخت و انتشار تورهای مجازی را توضیح خواهیم داد.

ممنون از همراهی شما با سایت موون

کاری از تیم تبلیغاتی پرش

پیشرو راه شما

لوگو پرش
ارسال شده در تور مجازیبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای پرش محفوظ است.
ایمیل: paresh